Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje studentů specializace výchovy v přírodě na UK FTVS k adrenalinovým sportům
Štucaurová, Nikola ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Postoje studentů specializace výchovy v přírodě na UK FTVS k adrenalinovým sportům. Cíle: Cílem mé bakalářské práce je analyzovat vztah studentů specializace výchovy v přírodě na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy k adrenalinovým sportům či výzvovým aktivitám a zjistit, zda se jejich postoj po volbě této specializace změnil. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 83 studentů specializace výchovy v přírodě. Byla použita anonymní metoda anketního šetření. Anketa byla vytvořena v online platformě Survio a následně rozeslána prostřednictvím e-mailu nebo osobního kontaktu. Obsah ankety tvořil 19 otázek, z toho 13 uzavřených, 3 polouzavřené a 3 otevřené otázky. Výsledná data byla zpracována a vyhodnocena v programu Microsoft Excel a následné hodnoty byly vloženy do výsečových a sloupcových grafů a stručně popsána. Všechna data, která byla získaná prostřednictvím této ankety, byla použita pro výsledky výzkumu. Výsledky: Výsledky anketního šetření prokázaly, že celkový postoj respondentů k adrenalinovým sportům je ze 75,9% pozitivní. Vyjma jednoho z respondentů si každý z nich měl možnost alespoň jednou vyzkoušet nějaké adrenalinové sporty a 65,1% se těmto aktivitám pravidelně věnuje. Naprostá většina respondentů (92,80%) by si v budoucnu ještě chtěla některé další adrenalinové sporty...
Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji
Zápotocká, Hana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji Cíl: Zjistit obsahovou náplň škol v přírodě na 1. stupni základních škol v Karlovarském kraji. Metody: Bakalářská práce využívá kvantitativního přístupu k výzkumu. Potřebné informace byly získány metodou anketního šetření. Výzkumný soubor tvořilo 20 učitelů ze základních škol v Karlovarském kraji. Výsledky: Základní školy v Karlovarském kraji organizují školy v přírodě, jejichž hlavní cíle jsou utužení třídního kolektivu a větší poznání žáků ve vztahu učitel a žák. Hlavní náplní škol v přírodě jsou výlety, pěší turistika a hry v přírodě. Denní program se skládá z dopolední výuky, odpoledního pobytu v přírodě a různých her, večerní program zahrnuje společenské hry a promítání. Závěr: Školy v přírodě jsou dle zjištěných výsledků oblíbenou součástí vzdělávání žáků v Karlovarském kraji mimo tradiční školní prostředí. U žáků je důležitá emocionální stránka, tedy prožitek a nové zkušenosti. Učitelé se zaměřují na sociální interakci mezi žáky a jejich učiteli. Škola v přírodě tedy představuje efektivní formu vzdělávání, která nabízí žákům možnost rozvoje jejich potenciálu a propojení s přírodou. Klíčová slova: výchova v přírodě, aktivity v přírodě, základní škola, 1. stupeň
Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji
Zápotocká, Hana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji Cíl: Zjistit, obsahovou náplň škol v přírodě na 1.stupni základních škol v Karlovarském kraji. Metody: Bakalářská práce využívá kvantitativního přístupu k výzkumu. Potřebné informace byly získány metodou dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořilo 10 učitelů ze základních škol v Karlovarském kraji. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že základní školy organizují školy v přírodě. Program škol v přírodě zahrnuje z aktivit v přírodě hlavně pěší turistiku. Základní školy nevyužívají pomoci agentur zabývajících se školami v přírodě, ale připravují program pro žáky samostatně. Klíčová slova: výchova v přírodě, aktivity v přírodě, základní škola, 1.stupeň
Vliv outdoor kurzu Mindful kemp na vědomou pozornost
Sikorová, Karolína ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Vliv outdoor kurzu Mindful kemp na vědomou pozornost Cíle: Zjistit jaký krátkodobý a dlouhodobý vliv měl outdoor kurz Mindful kemp na vědomou pozornost účastníků. Metody: V práci je využito kvalitativního výzkumu ve formě semi- strukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s pěti dospělými anonymními účastníky outdoor kurzu Mindful kemp, konajícího se 13. - 17. 7. 2022. Rozhovory byly provedeny před konáním kempu, těsně po něm a s pětiměsíčním odstupem od kempu. Pro analýzu a vyhodnocení výpovědí respondentů bylo využito metody otevřeného kódování. Výsledky: Tří a půl denní outdoor kurz Mindful kemp měl pozitivní krátkodobý vliv na vědomou pozornost všech pěti respondentů. Dlouhodobý vliv na vědomou pozornost s pětiměsíčním odstupem od kempu pociťovali jen dva z pěti respondentů, další dva jej nebyli schopni posoudit a jeden tázaný jej zamítl úplně. Nicméně venkovní prostředí bylo pro praktikování mindfulness a rozvoj vědomé pozornosti hodnoceno všemi respondenty jako velmi nápomocné a proces podporující, a to i přes pociťované vyšší nároky, které kladlo venkovní prostředí oproti vnitřnímu. Závěr Bylo potvrzeno, že Mindful kemp měl pozitivní krátkodobý vliv na vědomou pozornost všech pěti respondentů. Dlouhodobý vliv potvrdili jen dva z pěti respondent. Aby mohl být vliv dlouhodobý, tak je...
Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Liberská, Lenka ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí Cíle: Cílem této bakalářské práce bylo navržení souboru her v přírodě vhodných pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Metody: V práci byl využit deskriptivně-analytický přístup, konkrétně obsahová analýza textů pojednávající o problematice sociálního znevýhodnění a her v přírodě. Zjištěné informace byly pečlivě utříděny a systematicky zpracovány do srozumitelného a přehledného shrnutí. Výsledky: Sborník her v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Závěry: Navržený soubor her může sloužit jako metodický podklad pro organizátory programů v přírodě pro děti a mládež ze sociálně znevýhodněného prostředí. Klíčová slova: aktivity v přírodě, sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, pedagogika
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Praze 3
Brožová, Monika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Praze 3. Cíl: Cílem práce je představit nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě pro studenty středních škol na Praze 3 z hlediska druhu kurzu, programové nabídky, organizačního zajištění či lokace. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 11 středních škol se sídlem na Praze 3. Výzkumnou metodou byl dotazník, distribuován pomocí elektronické komunikace na ředitele jednotlivých škol. Dotazník obsahoval celkem 15 otázek, následně byla data vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Sportovní kurzy se na středních školách Prahy 3 pořádají všude, s výjimkou jedné školy. Nejčastějším sportovním kurzem - více jak 85 % je kurz lyžařský, pořádaný na českých horách v délce trvání jednoho týdne. Lyžařský kurz je 90 % organizován učiteli TV. Největší zájem ze stran studentů je o kurz adaptační a to více než 95 %, zároveň se jedná o druhý nejčastěji pořádaný kurz na školách. Ostatní aktivity a kurzy v přírodě jsou studenty obsazeny z více než 85 %. Náplní aktivit a kurzů jsou hry v přírodě, týmové hry, dále pak sportovní činnost odvíjející se od druhu kurzu. Závěr: Střední školy organizují, během čtyřletého studia, alespoň dva kurzy pro své studenty. O aktivity a kurzy je ze stran studentů velký zájem....
Přínos adaptačního kurzu pro rozvoj sociálních vztahů ve školních třídách
Kalkusová, Lucie ; Slepička, Pavel (vedoucí práce) ; Janíková, Marcela (oponent) ; Macků, Richard (oponent)
Název: Přínos adaptačního kurzu pro rozvoj sociálních vztahů ve školních třídách Cíl: Cílem práce bylo zjistit, nakolik program výchovy a aktivit v přírodě v podobě adaptačního kurzu ovlivní strukturu a kvalitu sociálních vztahů ve skupině školních kolektivů dospívající mládeže. Metody: Výzkumný soubor představovalo 211 žáků (128 dívek, 83 chlapců, průměrný věk 13,3±SD let) prvního ročníku střední školy, kteří se zúčastnili šestidenního adaptačního kurzu. Kurz byl sestaven s využitím zásad dramaturgie, tak aby naplnil cíle adaptačního kurzu v podobě bližšího seznámení žáků mezi sebou a se svými učiteli, navození pozitivních sociálních vztahů, spolupracující atmosféry, pocitu vzájemné důvěry a bezpečí. Před kurzem, týden po kurzu a tři měsíce po skončení kurzu, žáci vyplnili dotazník tvořený kombinací preferenčního záznamu, sociometrických otázek (volba spolužáků v otázce oslava narozenin a ostrov), B3 dotazníkem a dvěma otevřenými otázkami objasňujícími preferenci programových prostředků. Výsledky byly nejprve analyzovány po třídách, abychom popsali jevy odehrávající se v konkrétní skupině, a dále pak souhrnně všechny třídy dohromady. Vyhodnocení vstupních dat bylo provedeno neparametrickým Friedmanovým testem, pro ověření statistické významnosti mezi jednotlivými měřeními byl použit neparametrický...
Přínos adaptačních kurzů z pohledu absolventů gymnázia
Růžička, Michal ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Přínos adaptačních kurzů z pohledu absolventů gymnázia Cíle: Cílem práce je zjistit přínos adaptačních kurzů a pohled jejich absolventů s odstupem devíti let. Metody: Jedná se o případovou studii vybrané třídy pražského Gymnázia Jana Nerudy. Výzkumný soubor tvořilo dvanáct absolventů ve věku 20 - 21 let, kteří se zúčastnili adaptačního kurzu v Mozolově v říjnu 2010. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů, data byla vyhodnocena základními statistickými metodami a výsledky vyjádřeny v tabulkách pomocí četností odpovědí. Výsledky: Analýzou rozhovorů jsme zjistili, že adaptační kurz měl zásadní význam pro vytváření sociálních vazeb v třídním kolektivu. Nastavené vazby se dále prohlubovaly po celou dobu studia, jak uvedlo deset respondentů. Deset respondentů také uvedlo, že si na kurzu vyzkoušeli některé nové aktivity, nicméně po skončení kurzu se některým z nich nadále věnují pouze tři. Ústřední vzpomínkou na adaptační kurz byl pro oslovené první sociální moment. Závěr: Adaptační kurz má význam pro prohloubení přátelských vazeb a usnadnění prvního kontaktu se žáky a učitelským sborem. Adaptační kurz nepřispěl k probuzení zájmu o vykonávání vyzkoušených aktivit v přírodě po jeho skončení. Klíčová slova: seznamovací kurz, dramaturgie, Gymnázium Jana Nerudy, období adolescence,...
Sportovní kurzy v přírodě na druhém stupni základních škol v Libereckém kraji
Ledvinová, Zuzana ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou sportovních kurzů v přírodě na II. stupni základních škol v Libereckém kraji. Teoretická část tedy pojednává o blízkých tématech, jakými jsou aktivity a výchova v přírodě, tělesná výchova na ZŠ či letní a zimní sportovní kurzy v přírodě. Cílem práce bylo vytvořit přehled o sportovních kurzech v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji a na základě těchto výsledků doporučit optimální kurzovní výuku. K tomu bylo využito dvou metod dotazování - řízeného rozhovoru s řediteli škol a dotazníku určeného žákům 9. ročníku. Prostřednictvím zmiňovaných metod byla zjišťována rozmanitost nabídky sportovních kurzů v přírodě, problematika naplnění kapacit či materiální a personální zajištění škol. Dále se výzkum zajímal o účast žáků na kurzech a důvody jejich neúčasti či spokojenost žáků s nabídkou kurzů. Na základě odpovědí žáků byl vytvořen žebříček nejoblíbenějších kurzů. Výsledky výzkumu byly shrnuty do celkových statistik, které nabízejí komplexní hodnocení stavu kurzovní výuky na vybraných základních školách v Libereckém kraji. Klíčová slova: aktivity v přírodě, výchova v přírodě, tělesná výchova, sportovní kurzy v přírodě, RVP, základní školy
Environmentálně-psychologická východiska výchovy v přírodě
VRBOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá teoretickým výzkumem východisek environmentální psychologie pro výchovu v přírodě. Odpovídá z environmentálně-psychologického hlediska na otázku, proč je příroda v koncepcích výchovy v přírodě preferovaným prostředím a jaké jsou vlivy přírody na fyzické, psychické a sociální zdraví člověka. Tyto odpovědi jsou v práci popsány skrze teorie environmentálních preferencí a regeneračních účinků přírody. Práce je rozdělena do tří oblastí. První část rozebírá východiska, principy a obsahy environmentální psychologie a výchovy v přírodě, stěžejní pojmy pro práci a styčné body environemntální psychologie a teorie výchovy v přírodě. Druhá část popisuje environmentálně-psychologické teorie a koncepty, týkající se hlavní a vedlejší výzkumné otázky. Třetí část zhodnocuje důsledky a relevantnost environmentálně-psychologických poznatků pro oblast výchovy v přírodě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.